خبر هایی از اینترنت(مجله ي It)
نوشته شده توسط : اقا محمدرضا

 

 

اینترنت‌اکسپلورر، سلطان نامحبوب بازار مرورگرها ۱۵ ساله شد

 به گزارش Mashable، مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت، اینترنت‌اکسپلورر ۱۵ سال پیش رونمایی شد.

این مرورگر در این سال‌ها پستی و بلندی‌های بسیاری را تحمل کرده است. نسخه شماره ۶ این مرورگر با مشکلات امنیتی بسیار همچنان به آزار رایانه‌های قدیمی و کاربران آنها مشغول است که این نسخه از این مرورگر را به یک مرورگر نفرت‌انگیز تبدیل کرده است.

اما با این وجود این مرورگر هنوز پراستفاده‌ترین مرورگر جهان است و بیشترین کاربر را با وجود فایرفاکس، روباه آتشین در دنیای اینترنت به خود اختصاص داده و حتی دو نسخه آخر این مرورگر نیز توانسته تا حدودی جایگاه نسخه ۶ را بهبود بخشیده و خاطره تلخ آن را از ذهن‌ها پاک کند.

اولین نسخه مرورگر اینترنت‌اکسپلورر یعنی IE 1.0 در شانزدهم ماه آگوست سال ۱۹۹۵ رونمایی شد اما کار اصلی برای ساخت آن از تابستان سال ۱۹۹۴ آغاز شده بود و اولین مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت دارای مجوز از کمپانی Spyglass بود.

در واقع آغاز همکاری این مرورگر با سیستم‌عامل ویندوز که بسیاری این موضوع را تنها دلیل پرکاربربودن آن می‌دانند از اینترنت اکسپلورر ۳٫۰ آغاز شد که به طور پیوسته تاکنون با یکدیگر همراه بوده‌اند که حتی باعث شکایت دیگر شرکت‌ها از مایکروسافت به دلیل آنچه که آن را انحصارگرایی مایکروسافت می‌نامیدند، شد.

روند رو به رشد و رویائی این مرورگر در بازار باعث شد تا مرورگر دیگر وقت بازار یعنی نت‌اسکیپ را که سلطان بدون منازع بازار در آن موقع بود، کاملا از بازار خارج شود.

 

 

حاکمیت و پادشاهی کامل اینترنت اکسپلورر بر بازار با وارد شدن مرورگر پرطرفدار فایرفاکس که یک مرورگر متن باز بود و در سال ۲۰۰۴ منتشر شده بود، به خطر افتاد و سهم این مرورگر را در بازار کم کرد که در واقع این موضوع جوابی گسترده از سوی کاربران به مشکلات بسیار نسخه ۶ اینترنت اکسپلورر بود.

پس از گذشت چندین سال بدون توضیح و در واقع غفلت مایکروسافت، مایکروسافت به سختی به کار برای ارتقاء اینترنت اکسپلورر خود مشغول شد تا با ارتقاء نسخه ۶ به اینترنت‌اکسپلورر ۷ یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های این مرورگر را محقق کند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از سهم برنامه‌های کاربردی در بازار مرورگرها, اینترنت اکسپلورر با ترکیبی از تمام نسخه‌های فعال خود، ۶۰٫۷۴ درصد از بازار را در اختیار دارد و فایرفاکس با ۲۳٫۷۵درصد در جای دوم قرار گرفته و پس از روباه آتشین، کروم، اپرا و سافاری و دیگر مرورگرها قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر مایکروسافت در حال آماده کردن مقدمات رونمایی از فصل آینده تاریخ اینترنت اکسپلورر یعنی اینترنت اکسپلورر ۹ است.

اولین شماره آزمایشی این نسخه از اینترنت‌اکسپلورر برای عرضه در پانزدهم سپتامبر (یک ماه دیگر) و در سانفرانسیسکو از سوی مایکروسافت، برنامه‌ریزی شده است، که شاید قوی‌ترین نسخه این مرورگر باشد.

اینترنت اکسپلورر یکی از مهم‌ترین محصولات مایکروسافت به حساب می‌آید و حالا ما مشتاقیم تا ببینیم تیم اینترنت اکسپلورر چه چیزی شگفت‌انگیزی برای ما آماده کرده است.

 

مایکروسافت، ایکس‌پی را از لذت اینترنت‌اکسپلورر ۹ محروم می‌کند!

 

به گزارش پایگاه اینترنتی”Tgdaily”  نسخه آزمایشی مرورگر شرکت مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر ماه آینده میلادی منتشر می‌شود.

البته نکته‌ای که ممکن است برای کاربران ویندوز ایکس‌پی ناراحت کننده باشد این است که مایکروسافت تصمیم گرفته است که این نسخه از مرورگر خود را برای ویندوز ایکس پی عرضه نکند.

این تصمیم مایکروسافت در حالی اتخاذ شده است که هنوز در حدود ۶۸ درصد از کاربران ویندوز در حال اجرای نسخه های قدیمی ویندوز شامل ویندوز ایکس پی و ویستا بر روی رایانه خود هستند وهنوز هم بسیاری از کاربران ویندوز ،ویندوز  ایکس پی را ویندوز ایده آل خود می‌دانند.

همین چندی پیش بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت ویندوز ایکس‌پی را علی رغم توافقات قبلی تا سال ۲۰۲۰ پشتیبانی خواهد کرد و بنا به آمارهای اعلام شده، ویندوز ایکس پی موفقترین سیستم عامل رایانه‌ای در بین رقبیان خود است.

کدهای نسخه جدید مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت ازماه‌ها قبل در اختیار توسعه دهندگان برنامه برای این شرکت قرار گرفته است.

اینترنت اکسپلورر در بیش از ۹۰ درصد کشورهای جهان رتبه اول را در بین مرورگرهای اینترنتی دارد ولی چندی است که این بازار پر سود به وسیله فایرفاکس وسایر مرورگرها به خطر افتاده است و این شرکت نسخه ۹ مرورگر خود را با اندیشه پس گرفتن بازار از دست رفته خود عرضه می‌کند.

تاکنون آنچه در باره مشخصات فنی اینترنت اکسپلورر ۹ منتشر شده است می توان به پشتیبانی کامل از HTML5 و همچنین بکار رفتن موتور جدید جاوا اسکریپت به نام چاکرا و رابط کاربری ساده تر شده و کاربر دوست  و ارتقاء سایر مشخصات آن می‌توان اشاره کرد.

قرار است نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر ۹ در ۱۵ سپتامبر برای کاربران ویندوز هفت و ویستا منتشر شود.

 

اوراکل از «گوگل» خسارت میلیاردی می‌خواهد!

 به گزارش پایگاه اینترنتی تک اسپوت، در یکی از بزرگترین دعواهای حقوقی ثبت اختراع در صنعت فن آوری، شرکت اوراکل، شرکت گوگل را به چندین تخلف از جمله استفاده غیرقانونی از پلاتفرم جاوا در پلاتفرم آندروئیدش متهم کرد.

در دادخواستی که در دادگاه فدرال شمال کالیفرنیا ثبت و اقامه شده،  شرکت اوراکل گوگل را به نقض حق اختراع ثبت شده در ۷ مورد از جمله در نسخه SDK  و همچنین ماشین مجازی Dalvik آندروئید متهم کرده است.

البته شرکت گوگل پیش از این اعلام کرده بود که Dalvik صرفا یک اتاق توسعه تمیز برای تست و آزمایش فن‌آوری‌های نرم افزاری است.

اوراکل در ماه ژانویه شرکت سان مایکرو سیستمز که پدر جاوا و مخترع این فن آوری است را با قیمت ۵٫۶ میلیارد دلار خریداری کرد و به طبیعتا صاحب حقوقی و معنوی تمامی فن آوری های تولید شده توسط این شرکت شد.

 

در متن این شکایت‌نامه از پلت فرم جاوا به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌های اوراکل که توانست با همکاری شرکت سان آن را به دست آورد، نام برده شده است .

این شرکت در دادخواست خود خواهان حذف این فناوری از تمامی تلفن‌های همراه آندروئیدی و همچنین جلوگیری ازگسترش تخلفات و پرداخت خسارت به این شرکت  شده است.

این شرکت تخلف گوگل را آگاهانه توصیف کرده و در بیان علت آن اعلام کرده است که این شرکت چندی‌پیش یک مهندس جاوا که پیشتر در سان مایکرو سیستمز مشغول به کار بوده به استخدام خود درآورده است واوراکل خواستار یک محاکمه بزرگ با حضور هیئت منصفه است.

سخنگوی اوراکل “کارن تیلمن” در این مورد گفت: “پلاتفرم در حال توسعه آندروئید به طور مستقیم بارها و بارها حقوق معنوی جاوا را که در اختیار شرکت اوراکل بود را نقض کرده است وهمچنان در حال گسترش این تخلف خود است”.

اریک اشمیت مدیرعامل شرکت گوگل  به تازگی خبر از فروش روزانه ۲۰۰ هزار تلفن همراه آندروئیدی داده است .

نسل بعدی «PSP» با آندروئید ۳ عرضه می‌شود!

 

به گزارش پایگاه اینترنتی “Unwiredview” شرکت سونی اریکسون در حال کار بر روی تولید نسل بعدی کنسول بازی پرتابل  PSP  خود با سیستم عامل آندروئید ۳ است.

در سال ۲۰۰۷ شایعاتی مبنی بر تولید PSP Phone به گوش می‌رسید که هیچ وقت این پروژه به مرحله تولید نرسید اما به نظر می‌رسد سران شرکت سونی اریکسون این بار در حال کار بر روی یک فرصت مغتنم هستند.

این کنسول بازی که دارای سیستم عامل آندروئید ۳ یا همان شیرینی زنجبیلی خواهد بود از نظر ظاهری گجتی مابین Samsung Captivate و PSP Go است.

البته تصویر ارسال شده به وضوح نشان می‌دهد که این کنسول در مراحل طراحی و بصورت خام است ولی می توان صفحه کلید کامل QWERTY و استفاده از صفحه کلید به جای پد بازی را در آن حدس زد.

این کنسول بازی پرتابل دارای صفحه نمایشی بین 3/7 تا 4/1 اینچ با حداقل قدرت تفکیک پذیری ۴۸۰ × ۸۰۰ پیکسل بوده و در ضمن دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه پردازنده Qualcomm یک گیگاهرتزی نیز خواهد بود.

طراحی و رنگ این کنسول بازی نیز در سفید و سیاه به همراه یک طیف رنگ نقره ای خاص خواهد بود.

در حال حاضر هیچ گونه نام تجاری برای این کنسول بازی انتخاب نشده اما به نظر می‌رسد که تلفن های همراهی که از قابلیت بروزرسانی به آندروئید ۳ برخوردار بوده و در ضمن قدرت سخت افزار ی مشابه این کنسول بازی را داشته باشند به راحتی قادر خواهند بود که بازی‌های این کنسول را نیز بر روی تلفن همراه خود اجرا کنند.

این در حالی است که  در صورت تحقق این امر، دیگر بازی‌های فعلی کنسول psp با فرمت خاص خود برای همیشه به خاک سپرده خواهند شد.

به نظر می‌رسد این کنسول بازی یک برگ برنده برای سونی اریکسون و گوگل باشد زیرا سونی اریکسون می‌تواند دوباره کنسول PSP را احیاء کد و گوگل نیز می‌تواند به این صورت آخرین برگ برنده آیفون در مقابل آندروئید که همان برنامه های سرگرم کننده و بازی های فراوان باشد را از دست استیو جابز خارج کند و خود بر صدر سیستم عامل های تلفن همراه‌ هوشمند برای همیشه تکیه بزند.

اولین ویروس «آندروئید» جیب قربانیان را هدف گرفته است!

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت امنیتی کاسپرسکی هشدار داد که اولین ویروس مبتنی بر سیستم عامل آندروئید تلفن همراه، قربانیان خود را به صورتحساب‌هایی با هزینه بالای ارسال پیامک دچار می‌کند.

کارشناسان امنیتی این شرکت از انتشار ویروسی در روسیه خبر داده‌اند که تروجان مذکور که در پشت یک برنامه پخش فایل‌های چندرسانه‌ای پنهان شده، پس از نصب به صورت خودکار به شماره‌های مشاوره پولی پیامک ارسال می‌کند.

کاسپرسکی در گزارش خود در این خصوص در وبلاگ خود آورده است که تروجان جدید در قالب یک برنامه بی‌ضرر پخش فایلهای چندرسانه‌ای (مدیا پلیر)به تلفن‌های همراه هوشمند با سیستم عامل آندروئید نفوذ می‌کند. این تروجان پس از نفوذ با استفاده از سیستم آغاز به ارسال اس‌ام‌اس به شماره‌های تبلیغاتی بدون صاحب مشخص و ناشناس می‌کند که منجر به بالا رفتن صورتحساب کاربر می‌شود که این اقدام به عنوان یکی از جرایم الکترونیکی شناخته شده است.

این تروجان ۱۳ کیلوبایتی که “SMS.AndroidOS.FakePlayer” نام دارد تاکنون تنها توانسته به تلفن‌های همراه کاربران روسی نفوذ کند و به محض دانلود شدن همانند برنامه‌های دیگر آندرویید که برای انجام کار خود از کاربر اجازه لازم را می‌گیرند، از کاربر اجازه لازم را مبنی بر اینکه لازم است به سیستم پیامک تلفن دسترسی داشته باشد، می‌گیرد.

با کشف این تروجان برای سیستم عامل اندروئید باید از این پس کاربران این سیستم عامل محبوب گول، نسبت به دانلود و نصب برنامه‌های لازم برای گوشی‌های خود هشیاری لازم را به خرج دهند چون گویا نبرد همیشگی ویروس‌سازان و آنتی ویروس‌ها این بار بازار آندروئید گوگل را نشانه گرفته است.

 

سشواری مجهز به موتور فِراری!

 

به گزارش  گیزمودو راه‌یابی صنعت خوردروسازی به صنایع آرایشی و بهداشتی امریست که اگر چه غیرقابل باور به نظر می‌رسد اما در دنیای امروز و یا قرن بیست و یکم امری شدنی به حساب می‌آید چرا که شرکت فراری با همکاری شرکت معروف بابلیس دست به تولید مدل جدیدی از سشوار یا خشک‌کننده مو زده است.

شاید در نگاه اول مبهم به نظر بیاید اما تنها وجه مشترک یک سشوار با خودرو چه می تواند باشد؟ موتور، تنها جزء مشترک این دو وسیله است که اگر چه در یک اندازه نیستند اما درست کار کردن هر دو در کارکرد نهایی هر دو وسیله موثر است.

اکنون فراری دست به طراحی و تولید موتور این مدل جدید سشوار با نام «پرو ولار» کرده‌ است که در آن اعضای تیم فراری از قطعات واقعی موتورهای فراری استفاده کرده‌اند.

بنابر اعلام این شرکت ظاهرا ولار اولین سشواری خواهد بود که از طراحی موتور بلبرینگی بهره خواهد برد و از وزنی فوق‌العاده سبک بهره می‌برد و طبیعتا فراری در آن از رنگ قرمز و سیاه خاص خود بهره برده و بر روی ان کلید توربو برای بیرون دادن سریع هوا نیز تعبیه شده است.

این سشوار با قدرت موتور ۲۲۰۰ وات می‌تواند هوایی به سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت را به بیرون بدمد  و عمر کاری آن تا ۲۰۰۰ ساعت اعلام شده است که در سشوارهای عادی این رقم ۵۰۰ ساعت است.

البته شاید قیمت ۴۰۰ دلاری این سشوار کمی دوستداران فراری را به تردید بیندازد اما به هر حال بسیاری از محصولات تنها قیمت نام خود را دارند اگر چه این محصول از لحاظ فنی مانند خودروهای فراری از رقبا بسیار سرتر است.

آندروئید گوگل می‌تــازد، آیفون اپل می‌لــرزد!

 

به گزارش پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،بر اساس آمار موسسه نیلسن تلفن‌های همراه مبتنی بر پلاتفرم آندروئید در حال فروش بهتر از تلفن‌های همراه اپل هستند و دارای رشد ۸۸۶ درصدی فروش در سراسر جهان هستند و طبق آمار امور مالی ،در حدود ۳۴ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار امریکا در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۰ متعلق به آندروئید است در حالی که این آمار برای آیفون در حدود ۲۱ درصد است.

البته پیش‌تر از این هم موسسه NPD در مورد فروش بیشتر آندروئید نسبت به آیفون خبرهایی منتشر کرده بود که البته در این آمار  فروش آیفون ۴ محاسبه نشده است که ممکن است در ماه‌های بعدی به بهبود آمار ایفون کمک کند.

با اینکه به نظر می‌رسد اپل همچنان در حال از دست دادن سهم بازار خود است ولی این پلاتفرم همچنان دارای غنی‌ترین مجموعه بازی و برنامه برای خود است و این در حالی است که ۸۹ درصد از آیفون داران تلفن همراه بعدی خود را نیز بازهم آیفون انتخاب می کنند که از این لحاظ بالاتر از صاحبان آندروئید با ۷۱ درصد و ۴۲ درصد با بلک بری قرار می‌گیرند و در حدود ۲۱ درصد از آندروئید داران و ۲۹ درصد از کاربران بلک‌بری دوست دارند که آیفون تلفن همراه بعدی آنان باشد و تنها ۸ درصد از کاربران آیفون دوست دارند که آیفون را به سمت آندروئید یا بلک‌بری ترک کنند.

 

درآمد یک میلیون دلاری نوجوان 16 ساله

 

500x_branchrkid.jpg

‪"‬کریستین اون‪"‬ نوجوانی است که استیو جابز را قهرمان زندگی و الگوی خودش می داند. او میگوید الهام گرفتن از مدیرعامل اپل علت اصلی موفقیت اش بوده است ‪و با استفاده از انها‬ طی دو سال گذشته توانسته ۱ میلیون دلار درامد داشته باشد. اما چگونه؟ ‏ 
‏ 
این نوجوان بریتانیایی اولین کامپیوترش را در سن ۷ سالگی داشته است. سه سال بعد یک مکینتاش خریده و سراغ طراحی وب رفته است. چهار سال بعد از آن در سن ۱۴ سالگی و در سال ۲۰۰۸ یک سایت راه اندازی کرده که کار ساده ای انجام میداده است. نام سایت Mac Bundle Box بوده است. طراحی و بخش های سایت شبیه سیستم عامل Mac OS است و کریستن تمام تلاش خودش را کرده بود تا هر چه بیشتر به استاندارد های اپل نزدیک شود. ‏ 
‏ 
در این سایت او چندین نرم افزار را به صورت یک بسته با هم به کاربران می فروشد. در واقع او با صحبت کردن با برنامه نویس ها از آنها تخفیف عمده می گرفته است و این کار سبب میشده که بسته های نرم افزاری اش با تخفیف بسیار خوبی نسبت به خرید مجزای هر کدام به فروش برسد. ‏

340x_mac-bundle.jpg

علاوه بر این وقتی مشتریان بسته های نرم افزاری را می خریدند سبب میشد که قفل خرید بسته های جدیدتر برای آنها و دیگر مشتریان باز شود. و همین کار باعث شده بود که خریداران این سایت دیگران را هم برای خرید از آن تشویق کنند. ‏ 
‏ 
ایده جالب کریستن سبب شده بود که او طی این مدت ۷۰۰ هزار پوند معادل ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد. حالا کریستن پروژه های جدیدی را هم آغاز کرده و هم اکنون ۸ فرد بزرگ سال از جمله مادر ۴۳ ساله اش برای او کار می کنند. ‏ 
‏ 
راز موفقیت او چه بوده؟ خود او می گوید که هیچ رازی وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت فقط کار و تلاش سخت نیاز است. ‏ 

 

نصب بزرگترین ساعت دنیا در مکه

 

meccaclock_narenji_ir.jpg

شهر مکه که يکی از شهر های مقدس مسلمانان بوده و هم ساله پذيرای میلیون ها مسافر از سراسر دنيا برای انجام مناسک حج است، برای نصب بزرگترین ساعت دنیا انتخاب شده. دولت عربستان قصد دارد با نصب این ساعت در آینده پایه گذار استاندارد زمانی جدیدی به نام Mecca time باشد و در کنار استاندارد گرینویچ عرض اندام کند.

شمارش لحظات برای اين ساعت همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در مکه آغاز شد. ارتفاع اين ساعت ۳۸۰ متر بوده و برفراز يک برج به ارتفاع ۵۷۷ متر در مرکز شهر مکه و نزدیک به مسجد الحرام نصب شده است. صفحه این ساعت در چهار وجه با قطر ۴۶ متر، غروب ها از فاصله ۱۷ کیلومتری دید دارد.

این ساعت به کمک دو ميليون لامپ LED روشن می شود. رنگ این لامپ ها در اوقات پنجگانه نماز سبز خواهد بود. برای تصور عظمت اين مجموعه می توان گفت که این آسمان خراش ۶ برابر بزرگتر از برج بيگ بن در لندن است.

ساختمان برج که خود حکم پايه ای جهت قرار گرفتن این ساعت را دارد، شامل یک مرکز خرید، ۲۰۰۰ اتاق هتل و همچنین دارای فضای کافی جهت اقامه نماز برای ۳۰۰۰۰ نمازگزار می باشد.

از اين پس چشم انداز زیبای این برج و ساعت هم به ديگر جاذبه های توریستی شهر مکه اضافه می شود.

 نظر يادت نره




:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 27 / 5 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: